איך להתלבש בסטייל?

 

חולמים על הלוק המושלם? רוצים להסתכל במראה ולהרגיש הרבה יותר טוב? מרגישים שהגיע הזמן לרענן את המלתחה? מצוין, בעזרת קצת חשיבה מחוץ לקופסה תוכלו לעשות את זה בלי בעיה. אז איך נתלבש בסטייל בשנת 2023? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להרגיש הכי סטייליסטים שיש, ורגע לפני בואו נדבר בכמה מילים על אופנה.

תחילה נדבר אופנה

אופנה היא דבר חי שמתפתח כל הזמן והיא הרבה מעבר לבחירה של בגדים, נעליים או אקססוריז. כדי להיות אופנתי ולהתלבש בסטייל צריך להכיר את כל הטרנדים הכי חמים ולדעת איך לשלב אותם בסגנון האישי שלנו. נכון, אופנה היא דבר סובייקטיבי ומה שמתאים לאדם אחד עשוי לא לעבוד אצל אדם אחר, אבל כן יש קווים מנחים שאפשר להיעזר בהם. אז איך מתעדכנים בטרנדים ובמגמות בעולם האופנה? מתחילים לעקוב ברשתות החברתיות אחר משפיעני אופנה, קוראים בלוגים באתרי אופנה ואפילו השתתפות באירועים חיים. מכאן – כל מה שנשאר הוא לעבור לטיפים המנצחים שיעזרו גם לכם להתלבש בסטייל ולהרגיש הכי טוב שרק אפשר.

12 טיפים לאיך להתלבש בסטייל

לשלב מגוון גזרות

הטיפ הראשון והבסיסי ביותר שלנו קשור לגזרות שתבחרו ללבוש. לאנשים יש נטייה לבחור בגזרה אחת שמחמיאה להם וממש כדאי שלא לזנוח גם גזרות אחרות. שילוב גזרות הוא הזדמנות לריענון המראה, לניצול חכם של היתרונות של כל גזרה ולחיבור מנצח בין עולמות שונים. למשל נעלי פומה בשילוב סקיני ג׳ינס בגזרה גבוהה וגופיה רחבה הוא שילוב מושלם, ואיכשהו נראה שלא הרבה מאוד אנשים יחשבו לנסות ולשלב בגדים באופן הזה.

בגדים מחויטים בשילוב בגדי ספורט

אם בעבר בגדי הספורט היו פונקציונליים בלבד, הרי שהיום מדובר באופנה לכל דבר ועניין. אפשר לראות אנשים שלוקחים את זה לקצה ולובשים בגדי ספורט באופן קבוע ואפילו באירועים רשמיים, וזה בהחלט אפשרי אם אתם מתחברים לזה. עם זאת, מספיק שתשלבו בין הבגדים המחויטים שלכם, גם אלו הקז׳ואלים ליום יום וגם המחויטים, עם בגדי ספורט איכותיים כדי להשיג מראה סטייליסטי ומרשים. מותג אלו יוגה למשל הוא המותג המושלם בשביל זה. מאות דגמים של טייצים, של חזיות ספורט, של טופים ועוד, פריטים שמשתלבים בצורה מושלמת לצד בגדים מחויטים ובהחלט מתאימים גם ליום יום.

להתלבש בהתאם לעונה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שהרבה מאוד אנשים עושים היא ללבוש בגדים שלא מתאימים לעונה, וחשוב לדעת שאין טעות אופנתית יותר גדולה מזה. בגדים ופריטים שלא תואמים את העונה הם צורמים בעין באופן מידי. הימנעו מכפכפים ומסנדלים בחורף או ממעילים כבדים וארוכים בארץ, וחפשו פריטים שמתאימים באופן ספציפי לעונה הנוכחית (למשל קרדיגן דקיק הוא מעולה בתקופת הסתיו). כמו כן חשוב מאוד להימנע משילוב של פריטים מעונות אחרות של השנה. כפכפים, טרנינג ארוך וסווטשירט למשל הם שילוב לא מוצלח בכלל.

התאמת צבעים

התאמת צבעים נכונה היא קריטית למי שרוצה להתלבש בסטייל. צבעים יכולים לשדר מצבי רוח שונים והתאמה נכונה שלהם יכולה לגרום לאאוטפיט להיראות מורכב יותר ומסוגנן יותר. באמצעות שילוב נכון נוכל להדגיש את היתרונות הטבעיים ואת גוון העור שלנו. דרך הבנה של תורת הצבעים ואיך צבעים שונים עובדים יחד, אפשר לייצר מראה מושך ואלגנטי מבחינה ויזואלית. חשוב לבחור סכמת צבעים ולהקפיד עליה. זה לא בהכרח אומר שהכול צריך להתאים בדיוק, אבל הצבעים כן צריכים להשלים זה את זה. לדוגמה, אפשר לשלב חלק עליון בהיר וחלק תחתון ניטרלי או לערבב גוונים שונים של אותו צבע.

בחירת אקססוריז

בחירת האקססוריז הנכונים חשובה לא פחות מאשר בחירה נכונה של בגדים הנכונים, אם אנחנו מכוונים למראה סטייליסטי ואופנתי ואביזרים שונים יכולים להוסיף עניין, טוויסט ואישיות לכל בגד. בעזרת האביזרים הנכונים אפשר לשדרג תלבושת פשוטה ולגרום לה להיראות יותר יוקרתית ומורכבת. עם זאת חשוב שלא להגזים באביזרים, מכיוון שהם יכולים גם להעפיל על התלבושת אם לא משתמשים בהם נכון. כשבוחרים אקססוריז חשוב לבחור פריטים שמתכתבים עם הבגד שבחרנו וגם עם סגנון הלבוש הכללי שלנו. לדוגמה – לנשים בביגוד קז׳ואלי, קליל ויום-יומי ונעלי בירקנשטוק, יתאימו תכשיטים פשוטים ומאופקים. לעומת זאת, אם הלכנו על אאוטפיט נועז ולבוש מובחן, אפשר בהחלט לשדרג אותו באקססוריז בולטים ויוקרתיים יותר.

שילוב ג'קט או בלייזר תמיד מוסיף

ז'קטים ובלייזרים הם פריטי לבוש נהדרים שיכולים להוסיף פלפל ותחכום למראה שלכם. הם מגיעים במגוון רחב של סגנונות, בדים וצבעים, מה שאומר שאפשר להתאים אותם לכל סגנון לבוש פחות או יותר. בלייזר במידה הנכונה יכול לגרום לבגד להיראות יותר מורכב, בעוד שמעילי עור או ג'ינס יכולים להוסיף לא מעט חספוס. נוסף לאלה, ז'קטים ובלייזרים יוצרים לבוש בשכבות, מה שיכול להוסיף עניין ועומק לאאוטפיט. לגברים, שווה בהחלט לנסות ולשלב בין ג׳קטים ומעילים על וחולצות טי שירט של אלדו מורו. דרך פשוטה ומהירה ללוק סטייליסטי שכל אחד יכול להשיג ממש בקלות

מגוון הדפסים על חולצות

חולצות עם הדפסים הן דרך נפלאה לשדרג את המלתחה וליהנות מלוק סטייליסטי ואופנתי. ככל שיהיו לכם בארון יותר חולצות עם הדפסים, ככה יהיה לכם קל יותר לבחור ולהתאים בגדים לאירועים מסוגים שונים בחיי היום-יום. חולצות טי עם הדפס יתאימו גם מכנסיים ארוכים וגם מכנסיים קצרים, ובקיצור מדובר בפריט הבסיסי והחשוב ביותר אולי בכל ארון, של גברים ושל נשים כאחד.

שילוב נעלי ספורט ושמלות

מי שקצת מתעניינת באופנה ובעיקר בהנעלה, יודעת שבימינו נעלי ספורט הן הרבה יותר מנעליים שנועלים כשרוצים לעשות כושר. בימינו מדובר בפריטי אופנה לכל דבר ועניין, וככאלה הן מתאימות לשילוב בכל מיני בגדים. אחד השילובים המעניינים ביותר לנשים הוא של נעלי ספורט עם שמלה, לוק שנותן מראה אלגנטי, קליל, צעיר ומדויק ביותר. שווה לנסות ולחפש דגמים של שונים של נעלי אדידס שיהיו מעולים ויתאימו לסגנון הזה וכמובן גם דגמים של נעלי אולסטאר. המותג הזה אגב חווה פריחה ורנסנס של ממש בשנים האחרונות והוא מציע דגמים פשוט מעולים ויפים לגברים, לנשים ואפילו לילדים.

תיק מותג אופנתי

תיק מעוצב של מותג מוכר יהיה תוספת נהדרת לכל בגד וייתן טאצ׳ אופנתי ללוק בשניות. תיקים של מותגים מובילים עשויים לרוב מחומרים איכותיים וכוללים פרטים מורכבים שגורמים להם לבלוט בהשוואה לאלטרנטיבות זולות יותר, ויכולים גם להוסיף מגע של תחכום וזוהר למראה. אם יודעים איפה לחפש, אפשר למצוא דגמים קלאסיים שאפשר להשתמש בהם במשך שנים ולעולם לא יוצאים מהאופנה. כמובן שתיקים יקרים ויוקרתיים הם גם סמל סטטוס, המשדר תחושה של עושר ויוקרה. נכון, תיקים כאלו יכולים להיות יקרים לעיתים, אבל אם אתם מכוונים למראה סטייליסטי ואופנתי, דעו שמדובר בהשקעה לטווח הרחוק בלי ספק ואלו הם הפריטים שיאפשרו לכם להשיג את זה באופן קבוע ולשדרג בשנייה את המראה שלכם.

דעו מה מחמיא לכם

כדי להיראות טוב צריך להכיר היטב את הגזרה שלנו ואת היתרונות הטבעיים שלנו וללבוש אך ורק פריטים שמחמיאים לנו. בואו נעבור על כמה דוגמאות שיסבירו את זה קצת יותר טוב:

  • גוף בצורת שעון חול: לגזרה כזו יתאימו בגדים שידגישו את צורת הגוף, למשל בגדים שלהם גזרה צרה במותן, חצאיות צרות וגבוהות, חצאיות פליסה, מקסי ומיני וכן הלאה. לגזרה הזאת יתאים גם ג׳קט מחויט שמדגיש את קו המותן.
  • גוף אובלי: כאשר פלג העליון הוא צר יחסית והחלק התחתון יותר מלא שווה ללכת על חולצות מעטפת, חולצות שלהן וי עמוק, חולצות ארוכות או שמלות קצרות שמטשטשות את החלק העליון וחושפות את הרגליים. עדיף להימנע מחולצות רחבות ללא גזרה, מכנסי סקיני, טייצים או מכנסיים צמודים בכללי.
  • גוף ישר ומלבני: כאשר הכתפיים רחבות וכך גם האגן שווה ללכת על חולצות מעטפת, חולצות בטן, מכנסיים בגזרה נמוכה, מחשופים מעוגלים וחולצות גולף. עדיף להימנע ממכנסיים רחבים, סטרפלס, בגדי גוף או מחשופים מרובעים.
  • משולש הפוך: לנשים עם פלג גוף עליון רחב ופלג גוף תחתון צר, מומלץ ללכת על מכנסיים ישרים או רחבים, חצאיות מעטפת, מחשופי וי או מחשופים עגולים וטוניקות שיש להן סיומת צרה. כמו כן חשוב לבחור חזייה שמחזיקה את החזה בצורה טובה. עדיף להימנע מטייץ, בגדי גוף וחולצות חלקות.
  • גוף אגסי: גוף צר יותר בחלקו העליון ורחב יותר בחלקו התחתון. במקרים האלה יתאימו חולצות צמודות, חולצות עם נפח בכתפיים, מכנסים ישרים ומכנסיים מתרחבים או בסגנון פדלפון. מומלץ להימנע מללבוש טוניקות, מכנסיים צמודים כמו סקיני, חצאיות צרות, הדפסים ובדים עבים.

לגהץ את הבגדים

אל תתעצלו ובכל פעם שאתם רוצים לצאת מהבית בלוק אופנתי ובסטייל, השקיעו עשר דקות בגיהוץ הבגדים שלכם. קשה לתאר במילים את הפספוס כשמראה הבגד לא מגוהץ ועד כמה זה פוגע בלוק הכללי כשרוצים להיראות במיטבנו. האמת היא שזה לא משנה בסופו של דבר כמה יפים הבגדים שנבחר וכמה הם אופנתיים, אם לא נעשה את המאמץ של לגהץ אותם ונלבש אותם כשהם מקומטים, לא עשינו בזה שום דבר. היום אפשר למצוא מגהצים מעולים ממש בזול, ככה שזאת לא חייבת להיות גזרה כלכלית קשה. קונים מגהץ פשוט, לומדים איך לגהץ כמו שצריך ובכל פעם שרוצים להשקיע בלוק שלנו, משקיעים עוד מאמץ קטן ודואגים לצאת מהבית אך ורק בבגדים מגוהצים.

להיפטר מבגדים ישנים

כולנו מכירים את הבגדים האלה, כאלה שכבר לא ממש מתאימים לנו ולא מחמיאים לנו, אבל מאיזושהי סיבה קשה מאוד להיפטר מהם. רובינו מתעקשים לשלב אותם בלבוש שלנו מתוך איזשהו רגש נוסטלגי, ובטוח שזה לא משהו שעושה טוב לאיך שאנחנו נראים. זה הזמן לפתוח את הארון, לנתק את הרגש ולהיפטר מבגדים ישנים ולא מחמיאים. מה שעוד במצב טוב אפשר לתרום ומה שלא ישירות לפח.

לסיכום

מי שרוצה להיראות אופנתי ולהתלבש בסטייל, יכול בהחלט לעשות זאת בעזרת קצת הקפדה על הפרטים הקטנים והדגשה של היתרונות הטבעיים. זה הזמן להתחדש במותגים מובילים כמו בגדי נייק, ג׳ינסים של דיזל, פריטים של דולצ׳ה וגאבנה, נעלי האגס ועוד – הכול במחירים נוחים שיעזרו לכם להרגיש הכי בסטייל מבלי לקרוע את הכיס.